Saturday, March 17, 2012

~aku kembali dengan kematangan ~

Assalammualaikum dan salam 1 malaysia :)

MATANG?
dulu saya pernah fikir yang saya ni takkan berubah
jadi matang, iyalah da form five pun still
perangai mengalahkan budak-budak tapi sekarang
saya da berubah, merubah menjadi matang. .

"kesakitan mendewasakan kita"
pernah dengar ayat tu?
ayat tu saya memang tepat. .bila kita 
sakit dengan masalah yang kita dapat
takkan lah kita masih nak berperangai macam
kanak-kanak yang tak mampu berfikir kan .  .
bila kita dihina dikutuk dipulaukan dikhianati memang
sakit,walaupun lukanya sikit
tapi Allah tahu betapa dalamnya luka itu. . 
dan kesakitan itu lah yang mendewasakan kita,
membuat kita mencari siapa diri kita yang sebenarnya. . 


"bertindak ikut akal bukan ikut nafsu"
Alhamdulillah proses kematangan ini banyak kesilapan 
yang saya sedari. .setiap kata-kata yang ingin saya keluarkan ikut kesedaran akal bukan ikut nafsu.  .
tapi tak saya nafikan juga kadang-kala
saya ikut nafsu sebab lumrah remaja yang suka
memberontak itu masih berada dalam jiwa ini.
saya tak nak jadi remaja yang hanyut dengan percintaan 
yang mengarut. .my future is first
and my family is second. . 

terima kasih untuk semua orang yang menjadukan hidup saya berwarna warni.

my family *_____*



No comments:

Post a Comment