Saturday, September 8, 2012

Merantau di melaka

Disebabkan da lama sangat aku tak menjenguk blog aku ni,aku kematian idea nak cerita apa,akhirnya aku memilih nak cerita kehidupan aku merantau di melaka. Dah 2 bulan aku merantau,dua bulan jugak aku lari dari rumah pergi ke melaka,Alhamdulillah kehidupan aku ok kat sini..kehidupan yang dulu aku rasa kosong,masa mula mula pergi sini aku rasa keputusan aku salah,maybe sebab aku takut tak pandai sesuaikan diri kan,yelah nak pergi ke tempat orang yang aku langsung tak kenal sorang pun.First week aku kat sini agak membuatkan aku tertekan,xselera makan sampai habis MSK(minggu suai kenal) dan telah membuatkan aku pengsan 3 kali,tu lah ikutkan sangat rasa hati sampai tak lalu nak makan,tapi sekarang da ok da.hehe .ok aku nak kenalkan orang orang yang menjadi sahabat aku di sini. .



ni lah kawan pertama yang aku kenal dan jumpa,nama diberi manisah bt zainal,dialah roomate aku,sebelum tido tengok dia,bangun tido pun orang yang pertama aku nampak dia,dia ambik kos mekatronik,nak jadi wanita besi la kononnye kan,dia baik walaupun kitorang selalu gaduh sampai ke luar bilik boleh dengar suara kitorang lepastu baik lagi .. (perasan tak gambar kitorang ni bentuk love)


                                        (dari kiri wahida,farah dan aku)
diorang ni plak kawan gaduh aku,tiap kali jumpa mesti gaduh je,gaduh baik gaduh baik,pertama kali kenal ingat tak boleh ngam,bila da kenal baru tau ngam sangat sangat.seth 1 and ibbb i love u !!!!
  nama amoi ni ching su yi,kawan yang selalu duduk dengan aku,best kawan dengan orang yang lain bangsa,su ni baik sangat orangnya,comel plak tu. .



                                           (dari kiri nad,aku,aten,dayah)
kawan bilik bilik sebelah,setiap kali berkumpul kat lobi mesti ambik gambar,tu lah kerja kitorang,diorang ni lawak sangat,sporting,baik,semua otak giler giler.tapi paling tak suka bila diorang ni semua balik rumah tinggallah aku dengan anis je bersendirian di bilik,time tu aku dengan anis selalu merajuk bila tau diorang nak balik,hehe. .

p/s : harap persahabatan kita kekal <3

No comments:

Post a Comment